Rabobank sponsor van De Nederlandse Bachvereniging (06-01-2011)

Met ingang van januari 2011 starten De Rabobank en De Nederlandse Bachvereniging een partnerschap. Hoofddoel is om meer mensen in aanraking te brengen met klassieke muziek in het algemeen en met de muziek van Johann Sebastian Bach in het bijzonder. De samenwerking is aangegaan voor de duur van 3,5 jaar, tot en met cultuurseizoen 2013/2014.

Vanavond wordt, voorafgaand aan de uitvoering van de Hohe Messe in de Doelen in Rotterdam het sponsorcontract ondertekend.

De sponsorbijdrage maakt het mogelijk in 2011 het educatieve programma van de Bachvereniging uit te bouwen. Daardoor kunnen nog meer jongeren kennis maken met klassieke muziek, in het bijzonder met Bach. Zo zal het succesvolle educatieve project voor de basisschool genaamd ‘De dag van Bach’ in 2011 zes keer worden georganiseerd. Ook is het nieuwe rekeningnummer 1685.1750.7 aan de Bachvereniging overhandigd, met daarin het geboorte- en sterfjaar van Bach.

De samenwerking moet daarnaast leiden tot een grotere spreiding van het muziekaanbod. Samen met de Rabobank zal het oudste barokensemble van Nederland twee nieuwe speelplaatsen benoemen. Daarnaast zullen meerdere optredens in het land door lokale banken benut worden voor relatiemarketing. De Bachvereniging en lokale Rabobanken zullen daarbij nauw samenwerken om tot een bijzonder aanbod te komen. Jaarlijks wordt er een Rabo Kerstconcert georganiseerd. Daarnaast zullen gezamenlijk nog nieuwe initiatieven worden opgezet.

Artistiek leider van De Nederlandse Bachvereniging Jos van Veldhoven zegt hierover: “Wij geven vijftig concerten per jaar in heel Nederland. Een aantal daarvan is in oude kerken met een fantastische akoestiek voor oude muziek. Wij zouden graag in meer historische kerken door het hele land spelen. Qua beleving is dat namelijk het summum.”
Gerlinde Silvis, lid van de Raad van bestuur Rabobank Nederland: “Wij hebben in de Bachvereniging een bevlogen culturele partner gevonden die flexibel met ons meedenkt over ons gezamenlijk doel: meer mensen laten genieten van cultuur. Leden en klanten van de Rabobank hebben daar veel voordelen van.”

This entry was posted in Nieuws and tagged , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.